۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۴۷

در آستانه سال تحصیلی جدید؛

کتابخانه و نمازخانه مدارس خراسان جنوبی تجهیز شد

کتابخانه و نمازخانه مدارس خراسان جنوبی تجهیز شد

بیرجند- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تجهیز کتابخانه و نمازخانه مدارس استان در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا موسوی نژاد صبح پنجشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: خواندن نماز جماعت در مدارس زمینه ساز کاهش اضطراب‌ها، ناهنجاری‌ها، ضدارزش‌ها و مشکلات اخلاقی است‌.

وی تأکید کرد: در راستای عملیاتی کردن راهبردهای اجرایی طرح جامعه توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز مدارس، تحقق طرح فراگیر پرورشی و اقامه نماز جماعت با شکوه در مدارس، برای گام اول، مدارس فاقد نمازخانه شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: احداث ۳۱۱ نمازخانه در مدارس شهری و روستایی استان ضروری است.

موسوی نژاد خاطرنشان کرد: گزارش نیاز استان جهت احداث نمازخانه مدارس، به وزارت و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس ارسال شده و با توجه به میزان اعتبار بالا در ساخت و تجهیز نمازخانه‌ها، افزون بر ورود اداره کل نوسازی، نیازمند کمک خیرین و سایر دستگاه‌ها نیز هستیم.

وی گفت: همچنین حمایت از دانش آموزان مدارس و مناطق کم برخوردار، تقویت بنیه علمی دانش آموزان و مهارت آموزی ایشان ۳ راهکار ضروری در مسیر تحقق عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر به شمار می‌روند.

موسوی نژاد عنوان کرد: دانش آموزان و فرهنگیان خراسان جنوبی، بی تاب فرارسیدن اول مهر و حضور در بوستان‌های مدارس هستند تا با کسب علم و معرفت قدم در مسیر ایران قوی، مدرسه قوی، معلم قوی و آموزش و پرورش قوی گذارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد شورای پروژه مهر آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تصریح کرد: تهیه محتوای فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تجهیز نمازخانه‌ها و کتابخانه‌های مدارس و تجهیز اتاق بهداشت مدارس به جعبه کمک‌های اولیه از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش خراسان جنوبی در نخستین روز بازگشایی مدارس بشمار می‌رود.

وی ادامه داد: ضرورت دارد جهت تسریع در فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان اتباع و دانش آموزان متوسطه دوم اداره کل ثبت احوال در عکس دار کردن و صدور معرفی نامه برای دانش آموزان اتباع در اسرع وقت اقدام کند.

کد خبر 6229959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha